Рекомендації використання кольоротерапії у ДНЗ

Вихователь я/садка « Барвінок» м. К – Дніпровська Добровольська Наталія Володимирівна.

/Files/images/images.jpegКолір може бути лікарем. Ввести колір в тіло можна через : їжу, воду, дихання, шкіру та психогімнастику.

1. Найкращі цілющі властивості кольору може донести до організму вода. Вода сприймає і зберігає інформацію а потім передає її організму. Як можна заряджати воду потрібним кольором?

А). В ємкість з кольорового скла наливають рідину (це може бути вода, але можна заряджати соки і навіть молоко). Виставляють її на сонячний світ. Отримуємо подвійний ефект від споживання рідини. Так, наприклад червона вода, дає заряд енергії та зігріває, жовтогаряча-освіжає; зелена-гармонізує та стабілізує; блакитна, синя чи фіолетова рідина-заспокоює.

Б). Можна взяти прозору склянку, налити в неї рідину. Склянку ставимо на кольорову серветку (може бути із тканини або паперу чи картону), ще можна використовувати тканеві скатертини. Вода вбирає інформацію про колір(5-10 хв.). За цей час діти розповідають вірші про «кольорову водичку», тим самим додатково заряджають воду позитивною інформацією. Наприклад:

Я люблю водичку жовту, що, як сонце, зігріває.
Коли дощ надворі, мряка, ця вода нас звеселяє.

Краще пити таку воду (заряджену кольором) за пів години до прийому їжі.

2. В літку використовуйте кольорові ванни для ніг. Для створення такої ванни можна використовувати кольорову сіль або харчовий барвник. Вода має бути теплою але не гарячою.

3. Використовуйте кольорову їжу. Людина сприймає колір їжі не лише очами.

/Files/images/ob9A4ayVwww.jpgКольорова їжа містить дуже багато вітамінів. Колір містить в собі мінерали та мікроелементи . Тому , так само як вода , будь яка їжа може підлягати соляризації. Завдяки кольору їжа, викликає в нас апетит і стимулює слиновиділення. Ми обираємо ту їжу , властивості якої асоціюються з її кольором. Тобто, можливо саме цей колір, потрібен нашому організму для оздоровлення.

4. Застосовуйте посуд та предмети сервірування столу визначеного кольору для покращення функцій травлення та нормалізації апетиту ( блакитний колір знижує апетит , жовтогарячий – посилює) .

5. Кольоропсихологія рекомендує в приміщеннях для дітей гаму кольорів від жовтувато-зеленого крізь жовтий до жовтогарячого. Синій та зелений кольори також підходять для дитячих кімнат особливо які виходять на південь, оскільки ці кольори створюють відчуття прохолоди .

6/Files/images/62cbfce4.png. На заняттях з фізкультури за допомогою кольору та світла (різнокольорові лампочки ) можна вирішити завдання стабілізації фізіологічних функцій дітей. Наприклад : якщо треба стабілізувати яку –не будь функцію(наприклад ,дихання), то домінуючим буде блакитний колір та його відтінки. Якщо метою є підвищити моторну діяльність, то освітлення в залі повинно бути жовтогарячим. Зала повинна бути пофарбована в пастельні відтінки: голубий, рожевий, світло-зелений.

7. Для того ,щоб створити оптимальний кольоровий режим для кожного заняття потрібно, щоб ігровий матеріал був різного кольору.

8. При виборі меблів та обладнання для дітей краще обирайте світлі кольори натурального дерева або світло – зелені кольори. Це покращує зорову працьовитість. Бажано, щоб і демонстраційна дошка була зеленого кольору.

9. Також рекомендують психологи використовувати кольорові полотна відрізки розміром 1,5метрів на 1,5метрів. Маніпуляції з цими полотнами, обгортання в них, розглядання крізь них навколишнього простору розвивають відчуття, які можна віднести до кольорових асоціацій. Таким чином колір розвиває фантазію та уяву.

10. Використовуйте такі системи лікування кольором:

1. кожен день – це різний колір.

Наприклад:

- понеділок синій – лікує очі, вуха, легені, ніс.
- вівторок жовтогарячий – застудні захворювання.
- середа жовтий – шлунок, головний біль.
- четвер червоний – колір збудження.
- п’ятниця зелений – заспокійливий, позитивно діє на нервову систему.

2. «Кольоровий день».

Діти самі обирають визначений колір і йому присвячується день: з кольором знайомляться, розглядають, грають, малюють, створюють фантастичні ігри, споруди.

Можна змінювати м»який інвентар ( серветки, скатертини, штори), на заняттях використовується м»який фон з ширми потрібного кольору.

11. Крім безпосереднього використання кольору існують психологічні, дуже дієві, техніки кольоротерапії – методу психологічного лікування з метою розслаблення, зняття стресів, підняття настрою та тонусу за допомогою кольорів. Це використання психогімнастик. Діти сідають біля тканини потрібного кольору і уявляють, що вони, наприклад: на березі моря, чи річки: або тримаючи в руці червону квітку вони уявляють себе нею.

12. Також потрібно використовувати хвилинки – кольоринки. Це коли діти дивляться п»ять – десять хвилин на кольорову картку або серветку, кожна дитина може обрати самостійно колір.

Цветотерапия.Инсайт.Бердянск.avi

Кiлькiсть переглядiв: 2077