НАПРЯМИ ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
Корекційно – формуючий аспект виховання дошкільників з різноманітними видами мовленнєвих порушень є складовою частиною освітньо – виховного процесу. Планування й зміст корекційного навчання визначається програмами, методичними матеріалами і будується з урахуванням віку дитини та індивідуальних проявів мовленнєвої вади. Досягнення мети забезпечується постановкою широкого кола освітніх, виховних і корекційних завдань. Вирішення їх здійснюється логопедами на індивідуальних та фронтальних заняттях.
Логопедична робота – складний динамічний процес, який передбачає комплексну роботу в таких напрямках:
1. Обстеження та діагностика мовлення, при якому визначаються комунікативність, стан зв’язного мовлення, рівні словникового запасу та граматичної сторони, сформованість фонематичних процесів та звуковимовляння.
2. Корекційна робота, яка включає:
· уточнення та розвиток лексичної сторони мовлення;
· формування граматичних умінь та навичок;
· розвиток фонематичних процесів;
· формування правильної вимови звуків та введення їх у зв’язне мовлення;
· розвиток дрібної та артикуляційної моторики;
· розвиток мовного дихання.
3. Профілактика мовленнєвих порушень є дуже важливим напрямом логопедичної роботи. Вона проводиться шляхом пропаганди логопедичних знань серед батьків і педагогів через засоби масової інформації, виступи на батьківських зборах, педагогічних радах та методичних об´єднаннях в шкільних та дошкільних закладах.