ІКТ у роботі вчителя-логопеда-логопеда

Використання інформаційно-комунікаційних технологій у логопедичній роботі з дітьми дошкільного віку.

«Вчимося, граючи»

Своєчасне оволодіння правильною мовою має величезне значення для формування повноцінної особистості дитини та успішного навчання його в школі. Різноманітні порушення усного мовлення ускладнюють оволодіння правильним читанням і письмом.

Дошкільний вік найбільш сприятливий для розвитку та формування мовлення у дітей, а його недоліки в цей час легше і швидше долаються. Важливе місце при усуненні порушень мовлення, як основної форми корекційного навчання, займають логопедичні заняття, які сприяють поступовому розвитку всіх компонентів мовлення і підготовки до школи. Навчання правильного мовлення вимагає регулярних, систематичних, поетапних занять, які дозволяють сформувати у дитини певний динамічний стереотип. Для цього є різні методи і прийоми. У даний час одним з основних завдань логопеда є пошук і розробка нових, більш ефективних методів і прийомів роботи з дітьми. Проведення на підгрупових та індивідуальних логопедичних заняттях спеціально підібраних ігор створює максимально сприятливі умови для розвитку дітей і дозволяє вирішити педагогічні та корекційні завдання в природніх для дитини умовах - ігрової діяльності.

Сучасна дійсність додала нам ще один засіб для успішної роботи - це інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ). Систематичне і цілеспрямоване впровадження в корекційно-освітній процес спеціальних комп'ютерних програм дозволяє розвивати фонематичні процеси, дрібну моторику, сприяє активізації у дітей концентрації уваги, пам'яті, мислення, розширює словниковий запас і кругозір дітей, збільшує мовленнєву активність, формує навички правильного мовлення. Комп'ютерні технології дозволяють нам самим створювати і використовувати на заняттях мультимедійні презентації, ігрові вправи та завдання з урахуванням віку, індивідуальних особливостей та освітніх потреб кожної дитини. Завдяки послідовній появі зображень на екрані, діти мають можливість виконувати вправи більш уважно і в повному обсязі. Використання красивих картинок, елементів анімації і сюрпризних моментів дозволяє зацікавити дітей, допомагає урізноманітнити корекційний процес, робить його виразним. Діти отримують схвалення не тільки від логопеда, але і з боку комп'ютера у вигляді картинок-призів, які супроводжуються звуковим оформленням. Розроблені матеріали, що застосовуються на різних етапах корекційно-освітньої роботи, відповідають вимогам і використовуються в гармонійному поєднанні з традиційними технологіями логопедичної допомоги дітям, що зазнають труднощі в засвоєнні усного мовлення. У використанні ІКТ вчителем-логопедом можна виділити такі переваги, як інформаційна ємкість, компактність, доступність, наочність, емоційна привабливість, мобільність, багатофункціональність, що в процесі навчання веде до позитивних результатів. Причому, комп'ютер не замінює роботу педагога, а доповнює її та робить більш ефективною.

Дуже важливо подбати про зниження до мінімуму негативного впливу комп'ютера на дітей. При розробці індивідуальних програм корекційного курсу та проведенні занять із застосуванням комп'ютерних ігор, необхідно враховувати санітарно-гігієнічні вимоги до організації навчальних занять з використанням ІКТ і використовувати здоров’язберігаючі технології.

Практика показує, що використання ІКТ у роботі вчителя-логопеда дає можливість подивитися на свою роботу з нових позицій, переосмислити методичні прийоми, збагатити свої знання та вміння, активізувати динаміку розвитку навичок правильного мовлення в дітей і всього корекційно-освітнього процесу в цілому.

Кiлькiсть переглядiв: 2525